Siirry sisältöön

Ole kuten liki 8000 muutakin keskiuusimaalaista: lataa käyttöösi OmaKeusote!

OmaKeusote-mobiilisovellus tuo sosiaali- ja terveyspalvelut suoraan puhelimeesi. Keskustele ammattilaisten kanssa, osallistu itsehoidon valmennuksiin ja hoida terveysasiasi sujuvasti, vaikka kotisohvaltasi käsin. Jo yli 7982 keskiuusimaalaista on ottanut arkeaan helpottavan sovelluksen käyttöön – lataa sinäkin OmaKeusote ja liity joukkoon! 

OmaKeusoten digipalvelut toimivat parhaiten kännykälle ladattavalla sovelluksella, mutta niitä voi käyttää myös tietokoneen selaimella. Mobiilisovelluksen voi ladata maksutta sovelluskaupoista (App Store ja Google Play). Tietokoneen selaimella sovellukseen pääsee Keusoten verkkosivuilta Omakeusote.fi.   

OmaKeusote-sovelluksesta löytyy viisi erilaista chat-palvelua ja itsehoidon valmennuksia. Chateissa voi hoitaa sairauksiin ja terveyshuoliin liittyviä asioita, keskustella sosiaalipalveluiden ammattilaisen kanssa hyvinvointiin liittyvistä asioista sekä asioida äitiys- ja lastenneuvolassa ja ehkäisyneuvolassa. Itsehoidon valmennuksia on tällä hetkellä tarjolla painonhallintaan, liikkumiseen ja parempaan uneen – ja lisää on tulossa! 

OmaKeusote-mobiilisovelluksen käyttöönotto 

  1. Lataa OmaKeusote-mobiilisovellus Google Play (Android-laitteet) tai App Store (iOS-laitteet) -sovelluskaupasta. Löydät sovelluksen hakusanalla “OmaKeusote”. 
  2. Tunnistaudu palveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Kun tunnistaudut sovellukseen ensimmäistä kertaa, voit luoda itsellesi nelinumeroisen PIN-koodin, jolla kirjaudut jatkossa sisään sovellukseen. Tämän jälkeen voit käyttää kirjautumiseen myös puhelimesi sormenjälki- tai kasvojentunnistusta. 
  3. Hyväksy käyttöehdot ja palveluviestit. Palveluviestit on helpoin hyväksyä mobiilisovelluksen latauksen yhteydessä. Kun olet ladannut sovelluksen, löydät palveluviestien aktivoinnin omasta profiilistasi: Minä / Suostumukset > Lupa palveluviesteihin > Aktivoi lupa. 
  4. Täydennä yhteystietosi sovelluksen kohdasta Minä/Minun tietoni. 

Palveluviestit hyväksymällä ja lisäämällä omaan profiiliisi puhelinnumeron ja/tai sähköpostiosoitteen, saat ilmoituksia OmaKeusote-tapahtumista. Saat puhelimeesi push-ilmoituksen saapuneesta viestitä, vaikka sinulla olisi OmaKeusote-mobiilisovellus kiinni. Näin tiedät, milloin ammattilainen on lähettänyt sinulle uuden viestin OmaKeusoteen, eikä sinun tarvitse pitää sovellusta auki vastausta odottaessasi. 

Tarvitsetko apua OmaKeusoten käyttöön? 

OmaKeusote-mobiilisovellusta käyttäneet asiakkaat ovat kehuneet sovellusta helppokäyttöiseksi, ja uskommekin, että kuka tahansa oppii sen käytön. OmaKeusoten käyttöön on kuitenkin saatavilla apua, jotta kaikki saavat varmasti myös arkea helpottavat digipalvelut sujuvasti käyttöönsä.  

Kirjallisia ohjeita OmaKeusoten käyttöön löytyy verkkosivuiltamme: 

Kädestä pitäen apua digiasiointiin saa lähineuvontapisteiltämme, joita on jokaisessa alueemme kunnassa. Lähineuvontapisteelle ei tarvitse varata aikaa. 

Katso lähineuvontapisteiden sijainnit ja aukioloajat: 

Digiasiointia kehitetään osana Kestävä kasvu -hanketta (RRP2), jonka rahoittaa Euroopan unionin kertaluontoinen elpymisväline (NextGenerationEU). 

Euroopan unionin rahoittama NextGenerationEU-logo.