Siirry sisältöön

Keusote.fi:n palvelusivut uudistuneet – selkeyttä ja helppokäyttöisyyttä arkeesi

kuvituskuva

Olemme uudistaneet verkkosivujemme palvelusivujen sisältöjä ja rakennetta. Uudistuksen tavoitteena on ollut parantaa palveluista kertovien verkkosivujen selkeyttä, saavutettavuutta ja asiakaslähtöisyyttä – niin, että jokainen löytää tarvitsemansa tiedon mahdollisimman helposti.

Mikä muuttui?

Palvelusivujen rakennetta on kehitetty käyttäjien tarpeista käsin. Sisältöjä on selkiytetty ja jäsennelty uudella tavalla, jotta tiedon hakeminen olisi sujuvampaa. Erityistä huomiota on kiinnitetty ammattikielisen sisällön ymmärrettävyyteen – monimutkainen virka- tai organisaatioteksti on muokattu selkeäksi ja helposti omaksuttavaksi.

Uudistukseen kädenjälkensä ovat saaneet jättää myös asukaskehittäjät. Saamamme palaute ja käytettävyystestaus on ohjannut ratkaisuja. Erityisesti olemme kiinnittäneet huomiota tekstien määrään, selkeyteen ja yhteystietojen löydettävyyteen.

Lisäksi navigointi palvelusivujen välillä on nyt helpompaa, kun sivuilla on mukana apuvalikko. Päänavigaatiosta yläreunasta löydät nyt myös suoran linkin hyvinvointisivustoon, jossa on tietoa oman terveytesi ja hyvinvointisi tueksi.

– Asukaskehittäjämme ovat innostuneita ja kokeneita sivuston käyttäjiä. Se on hyvä lähtökohta yhteistyölle, jonka tavoite on asiakaslähtöisten sivujen rakentaminen. Saimme runsaasti hyviä huomioita ja ehdotuksia sisältöihin, kiittää viestintäpäällikkö Anu-Kaarina Suonpää.

Yhteystiedot helposti saatavilla

Palvelusivuilta löytyy nyt myös sama yhteystieto-osio, joka on jo aiemmin ollut käytettävissä etusivulla. Palaute on ollut niin hyvää, että yhteystiedot esittävä korttinäkymä haluttiin tuoda myös kaikille palvelusivuille. Tämä tarkoittaa, että voit nyt löytää palvelukohtaiset yhteystiedot suoraan siltä sivulta, jota käytät – ilman turhaa etsimistä.

Uudistus jatkuu

Verkkosivujen uudistamista jatketaan myös muiden sivustojen osalta, kuten esimerkiksi asiointioppaan ja rekrytointisivuston osalta. Uudistus on osa jatkuvaa työtämme parantaa asiakaskokemusta ja tarjota luotettavaa, selkeää ja saavutettavaa tietoa Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen asukkaille. Tavoitteenamme on, että jokainen löytää tarvitsemansa palvelun helposti ja saa ymmärrettävää tietoa päätöksentekonsa tueksi.

Uudistuksen jälkeen syksyllä toteutamme asukaskyselyn, jossa voit antaa palautetta sivuston käytettävyydestä. Kyselyn avulla arvioimme, kuinka hyvin olemme vastanneet asukkaiden tarpeisiin ja keräämme arvokasta tietoa tulevaa kehittämistyötä varten.