Siirry sisältöön

Keusoten kotisairaalassa viihdytään kesätöissä

Keusoten kotisairaalassa viihdytään kesätöissä

Keusoten kotisairaalan kesätyöntekijät antoivat erinomaista palautetta sijaisuudestaan. Net Promoter Score (NPS) -tulos oli hienosti 86. Kaiken kaikkiaan palaute paljastaa, että kotisairaala on onnistunut luomaan innostavan ja kannustavan työympäristön.

Kesäkauden alkaessa kotisairaala otti tavoitteeksi parantaa kesätyöntekijöiden perehdytystä ja työntekijäkokemusta. Palautetta kesätyöntekijöiltä kerättiin kahdessa osassa: heti perehdytysjakson jälkeen ja koko sijaisuuden ajalta kesäsijaisuuden päätyttyä.

Aiempaa suunnitelmallisemman perehdytyksen lisäksi yhtenä merkittävänä toimenpiteenä oli myös Tervetuloa-lehtisen lähettäminen jo ennen sijaisuuden alkua. Lehtisen tavoitteena oli saada uusi työntekijä tuntemaan itsensä tervetulleeksi, arvostetuksi ja osaksi työyhteisöä jo ennen ensimmäistä työpäivää.

Kesätyöntekijät tunsivat, että heillä oli mahdollisuus oppia uutta ja kasvaa osaksi tiimiä. Työyhteisössä sai tukea muilta kollegoilta ja jokainen koki oman ammattitaitonsa kehittyneen.

Vuorovaikutus, työvuorosuunnittelu ja työilmapiiri saivat erityiskiitosta

Perehdytysjakson jälkeen kerätty palaute kertoo, että perehdytys sujui hyvin: kesätyöntekijät kokivat olevansa tervetulleita työyhteisöön, heidät otettiin vastaan avoimesti ja arvostaen ja työtehtävät vastasivat odotuksia. Myös Tervetuloa-lehtinen koettiin hyödylliseksi.

Kesäsijaisten kokemukset myös koko sijaisuuden osalta olivat myönteisiä. Jopa 86 % suosittelisi Keusoten kotisairaalaa ystäville ja työtovereille. Vuorovaikutus työyhteisössä, työvuorosuunnittelu sekä turvallinen ja lämmin työilmapiiri nousivat muun muassa esiin onnistumisina. Kesätyöntekijät tunsivat, että heillä oli mahdollisuus oppia uutta ja kasvaa osaksi tiimiä. Työyhteisössä sai tukea muilta kollegoilta ja jokainen koki oman ammattitaitonsa kehittyneen.

”Kotisairaalan menestyksen takana on se, että meillä uskalletaan tarttua rohkeasti asioihin, joissa on kehittämisen paikka.”

Hyvä työntekijäkokemus näkyy ulospäin hyvänä asiakaskokemuksena

Kotisairaalan hyvä työntekijäkokemus näkyy myös erinomaisena asiakaskokemuksena. Kotisairaalan asiakkaiden antama NPS-tulos vuonna 2023 oli eri yksiköissä huimat 92–96. ”Kotisairaalan menestyksen takana on se, että meillä uskalletaan tarttua rohkeasti asioihin, joissa on kehittämisen paikka”, kotisairaalan hoitotyön esimies Ulla Palomäki kiteyttää.

”Palautteista nousi esiin myös muutamia mainioita kehitysehdotuksia, jotka tulemme huomioimaan ensi kesän sijaisten perehdytyksessä: kattavampi perehdytys tietojärjestelmiin, entistä selkeämpi perehdytysrunko, perehdytysvastaavien nimeäminen etukäteen vuoroon ja tarkistuslistan käyttö perehdytyksessä”, jatkaa Palomäki.

Kotisairaala lähettää sydämelliset kiitokset kaikille kesätyöntekijöilleen ja toivottaa tulevan kesän kesätyöntekijät lämpimästi tervetulleiksi!

Teksti: Katja Männistö; Valokuvat: Teemu Heikkilä ja Iiro Rautiainen.