Ikäihmisten kotihoidon ja etähoivan puhelinpalveluihin muutoksia 2.5. alkaen

Keusoten säännöllisen kotihoidon ja etähoivan asiakkaita ja omaisia palvellaan 2.5.2023 alkaen keskitetyssä puhelinpalvelussa, joka toimii takaisinsoittoperiaatteella.
Kotihoidon ja etähoivan puhelinnumeroihin ei tule muutoksia uudistuksen myötä. Puhelinuudistuksen tavoitteena on kotihoidon ja etähoivan tavoitettavuuden parantaminen.
Kotihoidon asiakkaat, omaiset sekä puolesta-asioijat soittavat siis jatkossakin asiakkaan oman tiimin puhelinnumeroon, josta puhelu yhdistyy takaisinsoittopalveluumme ma–pe klo 7.30–14 välillä.
Kun soitat kotihoidon tiimisi numeroon ma–pe klo 14–22, la–su klo 07–22.00 välillä, puheluusi vastaa kotihoidon tiimin työntekijä. Tällöin käytössä ei ole takaisinsoittojärjestelmä.
Etähoivan asiakkaat soittavat jatkossakin etähoivan numeroon p. 050 497 2759, ma-su klo 7–21 (takaisinsoitto).
Näin jätät takaisinsoittopyynnön keskitettyyn puhelinpalveluumme
Kun soitat, kuulet nauhoitteen, jossa kerrotaan takaisinsoittopyynnön jättämisestä. Sulje puhelin vasta nauhoitteen jälkeen, jotta takaisinsoittopyyntösi rekisteröityy. Järjestelmä tallentaa puhelinnumerosi automaattisesti.
Jos haluat takaisinsoiton toiseen puhelinnumeroon, näppäile puhelinnumerosi järjestelmään seuraamalla nauhoitteen ohjeita.
Jos soitat salaisesta puhelinnumerosta, numerosi ei tallennu järjestelmään. Näppäile tällöin puhelinnumerosi järjestelmään seuraamalla nauhoitteen ohjeita.
Tämän jälkeen puhelu katkeaa, mutta puhelinnumerosi tallentuu takaisinsoittoa varten.
Voit jättää järjestelmään vain yhden takaisinsoittopyynnön kerrallaan. Tavoittelemme sinua kaksi kertaa saman päivän aikana. Jos et pääse vastaamaan, soita uudelleen ja jätä uusi takaisinsoittopyyntö.
Kotihoidon tiimien sekä etähoivan puhelinnumerot löydät säännöllisen kotihoidon palvelusivulta kohdasta Puhelinasiointi nykyisille asiakkaille > Valitse kunta.
Henkeä ja terveyttä uhkaavissa hätätilanteissa tulee aina soittaa yleiseen hätänumeroon 112.
Lisätietoja ja yhteystiedot:
