Mediatiedote: Keski-Uudenmaan hyvinvointialue valmistautuu HUS-yhtymän ensimmäiseen yhtymäkokoukseen

Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen aluehallitus valmistautui kevätkauden viimeisessä kokouksessaan 28.6.2022 HUS-yhtymän historian ensimmäiseen yhtymäkokoukseen.

Sote-uudistuksen ja hyvinvointialueuudistuksen myötä HUS-kuntayhtymän toiminta lakkaa ja palvelujen järjestämisvastuu siirtyy HUS-yhtymälle 1.1.2023. HUS-yhtymän omistavat Uudenmaan neljä hyvinvointialuetta, Keski-Uusimaa, Länsi-Uusimaa, Itä-Uusimaa ja Vantaa-Kerava, sekä Helsingin kaupunki. 7.7.2022 järjestetään HUS-yhtymän historian ensimmäinen yhtymäkokous. Yhtymäkokous on HUS-yhtymän ylin päättävä toimielin.

Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen aluehallitus on jo aiemmin nimennyt hyvinvointialueen edustajaksi ensimmäiseen HUS-yhtymän yhtymäkokoukseen väliaikaisen hyvinvointialuejohtajan Pirjo Laitinen-Parkkosen. Aluehallituksen puheenjohtaja Helinä Perttu on varaedustaja. Tämänkertaisessa kokouksessaan 28.6. aluehallitus antoi yhtymäkokousedustajalle toimiohjeen. Aiemmin HUS-yhtymähallituksen jäseniksi on nimetty Annika Kokko, varajäsenenään Sari Silventoinen, ja Ulla-Mari Karhu, varajäsenenään Harri Virtanen.

Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen aluehallitus pitää keskikesällä lyhyen kokoustauon: seuraava kokous on 30.8.2022.

Aluehallituksen puheenjohtaja Helinä Perttu, puh. 040 315 2490
Hyvinvointialueen väliaikainen johtaja Pirjo Laitinen-Parkkonen, puh. 0401825797