Mediatiedote: Aluevaltuusto päätti Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen johtajan kelpoisuusehdoista

Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen aluevaltuusto käsitteli kokouksessaan 19.5.22 tulevan hyvinvointialueen johtajan rekrytointiprosessia ja kelpoisuusehtoja. Aluehallitus on jo aiemmin huhtikuussa käynnistänyt viran valmistelutoimet.

Aluevaltuusto päätti äänestyksen jälkeen, että virka täytetään toistaiseksi voimassa olevana, kuten aluehallitus esitti. Perussuomalaisten valtuustoryhmä esitti muutosehdotuksena, että hyvinvointijohtajan virka on kahdeksan vuoden määräaikainen. Esitys hylättiin äänestyksessä äänin 49–20. Muut viran kelpoisuusehdot päätettiin esitetysti: soveltuva ylempi korkeakoulututkinto, useamman vuoden konsernitasoinen johtamiskokemus ja sosiaali- ja/tai terveydenhuollon toimialatuntemus.

Hyvinvointialuejohtajan viran täyttämisestä päättää aluevaltuusto. Hyvinvointialuejohtajan virka avataan julkiseen hakuun 1.8.22 ja virkavaali pidetään 22.9.22.

– Valtuusto kävi keskustelua toistaiseksi voimassa olevan virkasuhteen ja määräaikaisen virkasuhteen eroista. Valtuuston enemmistö päätyi äänestyksessä kannattamaan hyvinvointialuejohtajan rekrytointia toistaiseksi voimassa olevaan virkaan. Kokouksessa saatiin myös hyvää evästystä siitä, millaisia ominaisuuksia tulevalta johtajalta toivotaan,

kommentoi aluevaltuuston puheenjohtaja Eemeli Peltonen.

Eemeli Peltonen, aluevaltuuston puheenjohtaja

Keski-Uudenmaan hyvinvointialue