Mediatiedote: Keski-Uudenmaan hyvinvointialuejohtajan valintaprosessi käynnistettiin

Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen aluehallitus käynnisti 19.4.2022 kokouksessaan hyvinvointialuejohtajan viran valmistelutoimet.

Hyvinvointialuejohtajan tulee valitsemaan aluevaltuusto, joka myös päättää hyvinvointialuejohtajan viran kelpoisuusvaatimuksista. Aluehallitus päätti kokouksessaan 19.4. esittää aluevaltuustolle, että se perustaa hyvinvointialuejohtajan viran.

Tavoite Keski-Uudenmaan hyvinvointialueella on, että aluevaltuusto päättää hyvinvointialuejohtajan viran perustamisesta huhtikuussa ja määrittelee johtajan kelpoisuusvaatimukset sekä valmistelee hakuilmoituksen toukokuussa. Hyvinvointialuejohtajan virka avataan julkiseen hakuun 1.8.2022.

Aluehallituksen kokouksessa käsiteltiin lisäksi kaksi valtuustoaloitetta: Toinen valtuustoaloite koski lapsivaikutusten arvioinnin saamista vakiintuneeksi toimintakäytännöksi hyvinvointialueen päätöksentekoon ja toiminnan kehittämiseen. Toisessa valtuustoaloitteessa puolestaan esitettiin, että kaikkiin hyvinvointialueen talouksiin jaetaan selkeät ohjeet ja yhteystiedot Keusoten ajanvaraukseen. Kumpikin valtuustoaloite annetaan valmisteltavaksi Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen hallintoon.

Aluehallituksen puheenjohtaja Helinä Perttu, p. 040 315 2490